ékszerkészítés és egyéb ügyességek

Ékszerstart

Ékszerstart

Fonott tavaszi koszorú virágokkal

2020. március 01. - Cs. Andi

Az egyik facebookos csoportban láttam hasonló tavaszi dekorációt és kihívásnak éreztem, hogy én is megpróbálkozzak vele. Leginkább azért tetszett meg, mert egyedi, kissé rendhagyó és voltak is itthon maradékaim hozzá, tehát semmilyen kiadással nem járt hódolni a szenvedélyemnek.

fonott_tavaszi_koszoru_viragokkal.jpg

Jó tartású pamutvászon lett volna hozzá az ideális, de nekem inkább erre a levendulaszínű jersey-féleségre esett a választásom, természetesen a színe miatt lett éppen ő a nyerő.

A következőkre lesz szükséged, ha szeretnél ilyet készíteni:

 

  • 3 darab 10 cm×1 méteres anyagcsík a koszorúhoz (ha kisebbet szeretnél, akkor 70-80 cm is elég)
  • töltőanyag
  • 8-8 darab mintás és fehér 12×12 cm-es anyag a virágszirmokhoz (igazából lehet bármilyen színű, ami illik az alaphoz)
  • 8 darab 15×15 cm-es anyag a kicsit nagyobb virágszirmokhoz
  • gombok a virágok közepére
  • 3-4 darab 18×18 cm-es zöldes anyag a levélkéknek
  • szalag a koszorú felkötéséhez
  • tű, cérna

  A koszorúalaphoz kivágtam a három darab 10 cm×1 m-es csíkot és töltőanyagból- ami most méterben vett műszálas flíz- szintén ugyanannyit.

A két réteget egymásra tettem és fonákoldalról összevarrtam a csíkot, a flízzel együtt.

Szerencsére van egy jó nagy csipeszem, azzal könnyen ki tudtam fordítani.

A képen látható a három fázis: kiszabva még külön-külön, összevarrva, kifordítva.

fonott_tavaszi_koszoru_diy1.jpg

 

A három kifordított hurkát felül egymással is összevarrtam, rácsipeszeltem a szárítóra és összefontam. Közben már hajlítottam is karikába, lássam, hol kell feszesebben, hol lazábban fonni, hogy szép kerek legyen.

 

Textilvirág készítése

 

A virágokat a tavirózsa-technikával készítettem. Most először próbáltam, és sikerült is géppel megvarrni  a szirmokat. Ennél a leheletvékony mintás anyagnál nem is volt semmi gond, de féltem, hogy a fehér szövetből készülő szirmokat már nem igazán fogja tolerálni a varrógép, nem is lett volna csoda, hiszen pontosan 16 réteg anyagot kell azon a 2 cm-en egymásra varrni. De jó kis gép az enyém, most sem hagyott cserben. :)

 

P1010167-600x450.jpgTudtam én, hogy ez a kinőtt, imitt-amott gyümölcsfoltos kislányruha anyaga még jó lesz valamire.

 

 A szirmot a hajtogatása után ott kell végigvarrni 2-3 öltéssel (oldalról), ahol a gombostűt átszúrtam rajta. A varrás alatt levágjuk a fölösleges részeket, ha foszlékony az anyag, láng fölött sem árt elhúzni, igaz erre inkább a műszálasoknál van szükség.

Fonott tavaszi koszorú-virágszirom készítése

 Aztán már csak össze kell varrni a 8 szirmot hátulról is, elölről is, úgy fog szépen, stabilan állni.

Íme a végeredmény. Itt még a középrész nélkül fényképeztem.

fonott_tavaszi_koszoru_diy4.jpg

A közepe egy gomb, aminek a hátlapja kissé domború volt, itt most az lett a színoldala. Egyszerűen beborítottam egy darabka anyaggal, amit feszesen rávarrtam.

fonott_tavaszi_koszoru_diy5.jpg

 Egy nagyobb virággal épp el lehet takarni a nem túl szép összeadást.

fonott_tavaszi_koszoru_diy6.jpg

Ha az anyag, amiből készült, nem a jó tartásáról híres, kicsit trükközni kell a felfogatásával, én a kész koszorúba fontam bele egy hosszabb szakaszon a szalagot, így szép kerek maradt és nem lett ellipszis-alakú felakasztva sem.


fonott_tavaszi_koszoru_diy7.jpg

fonott_tavaszi_koszoru_diy9.jpg

fonott_tavaszi_koszoru_diy8.jpg

fonott_tavaszi_koszoru_viragokkal_1.jpg

 Ha te magad is szeretsz kreatívkodni, varrni vagy ékszereket készíteni, érdekelnek alapanyagok és inspirációk, iratkozz fel hírlevelünkre, így mindig időben értesülsz az új bejegyzéseinkről és híreinkről!

hirlevel_feliratkozas.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ekszerstart.blog.hu/api/trackback/id/tr916249680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása