ékszerkészítés és egyéb ügyességek

Ékszerstart

Ékszerstart

Készíts stílusos tartót a fülhallgatódnak!

2019. október 29. - Cs. Andi

A gyerekeim már tudják, hogy a szanaszét hagyott telefontöltőkkel, fülhallgatókkal nem igazán vagyok jó haverságban. És mással sem, ami vezetékekből áll, bármilyen bedugóban végződik, mert arra természetesen vigyázni kell, "rá ne üljek!, rá ne lépjek!, a kábele meg ne törődjön!"

Most a folyamatosan valahová félredobott, betuszkolt, állandóan összegabalyodó fülhallgatók tárolására próbáltam valami megoldást találni. Ez a pofás kis tartó készült:

fulhallgato-tarto.jpg

 

Ha kedvet kaptál hozzá, a következő csekélységekre lesz szükséged:

  •  vastag karton vagy műanyag-, plexilap merevítőnek, 10×5,5 cm-es 
  • 2 anyagdarab, szintén 10×5,5 cm-es (valami, aminek van tartása és nem foszlik, pl. bőr, műbőr vagy filc)

fulhallgato-tarto1.jpg

  • ugyanebből az anyagból 2 darab 16×2,5 cm széles sáv
  • patent vagy egy körömnyi tépőzár
  • olló, cérna, vonalzó, toll

fulhallgato-tarto2.jpg

 

Varrógéppel készült, de ez az elképzelés ragasztással is megvalósítható.  

Én kemény kartonpapírból (a gyerek régi füzettartójából) vágtam ki a merevítőt. A rövidebb oldalán egy 2×2 cm-es kockát metszettem ki. (Ez a kis beugró lehet kerekített is vagy a teljes oldal enyhén befelé lejtett, mint egy nagy harapás, ilyenre gondolok(katt!), úgy sokkal nőiesebb az egész. De nálunk ilyen kellett, szögletes � ) A piros anyag egy olasz bőrtáska maradéka. Patent beütéséhez nincs szerszámom, marad a tépőzáras megoldás.

A két réteg anyag és a merevítő összevarrása nekem úgy volt a legegyszerűbb, hogy 2-3 milliméter ráhagyással körberajzoltam a merevítőt az egyik anyag színén, összetettem őket és a vonalak mentén végigvarrtam. Így nem mentem rá a kartonra és nem is tudott elcsúszni, mert mindig visszaigazítottam a helyére.

fulhallgato-tarto3.jpg

Összevarrás után pontosan kivágtam a kockát is és körbevágtam az egészet (a legalaposabb szabás, varrás után is hajlamosak elcsúszni a bőrdarabok a varrógép alatt).

A két anyagcsíkot is összevarrtam, színéről. A leheletnyi elcsúszásokat lecsíptem. Egyik végére varrtam a tépőzár egyik, másik végére -ellentétes oldalára!-a másik részét.

Azt a véget, ahová a tépőzár puhább fele esik többszöri oda-vissza varrással rárögzítettem a tokra. A sok öltés kicsit az esztétika rovására ment, de annál most fontosabb volt, hogy tényleg strapabíró legyen. 

Természetesen szabad variálni, rövidebbre szabni, kerekíteni a sarkokat, vagy az egészet körből megcsinálni. A lényeg, hogy legyen végre helye a fülhallgatónak, remélem nem megy napok múlva feledésbe, hogy ilyen is van már a háznál.  � 

fulhallgato-tarto4.jpg

 

fulhallgato-tarto5.jpg

 

 fulhallgato-tarto6.jpg

 

fulhallgato-tarto7.jpg

 

Alapötlet: innen.

Ha te magad is szeretsz kreatívkodni, varrni vagy ékszereket készíteni, érdekelnek alapanyagok és inspirációk, iratkozz fel hírlevelünkre, így mindig időben értesülsz az új bejegyzéseinkről és híreinkről.

hirlevel_feliratkozas.jpg

Ékszerek készítéshez alapanyagokat pedig az Ékszerstart webshopunkban találsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://ekszerstart.blog.hu/api/trackback/id/tr4516248074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása