ékszerkészítés és egyéb ügyességek

Ékszerstart

Ékszerstart

Narancsos ünnepi dekorációk

2017. december 12. - Cs. Andi

Narancs, fahéj, szegfűszeg-karácsonytól függetlenül is megtalálható a legtöbb konyhában, mégis nosztalgikus ünnepi hangulatot tudnak varázsolni, már akkor is, ha csak elővesszük őket. Ha pedig a téli dekorációhoz is felhasználjuk valamelyiket, az alkotás örömét azonnal meghatványozza a bennünket körülölelő illatfelhő. Most azt szeretném megmutatni, hogyan kell a narancsot vagy (a szinte mindig kidobásra ítélt) narancshéjat előkészíteni, hogy aztán szebbnél szebb dekorációkhoz használhassuk fel azokat.

P1010458.jpg

 

  

1. Szárított narancskarikák

A narancsot karikázzuk fel. Rakjuk rá valami jó nedvszívó anyagra és takarjuk is le vele. Nyomkodjuk rá, hogy a nedvessége nagy részét felitassa.

narancskarikák szárítása

Én egy régi frottír törölközőt ráterítettem egy tálcára, ráraktam a narancskarikákat, a törölköző másik felével letakartam, tettem rá nehezéket (egy másik tálca, ami ebbe épp beleillett, arra pedig néhány könyv). Egy éjszakát így állt, másnap a törölközőt kivettem és a tálcát a konvektorra tettem. Néhány nap kellett nekik, hogy csontszárazzá váljanak. Időnként megforgattam őket.

P1010463-600x450.jpg Két darab narancsból ennyi karikám lett

 

Gyönyörűek! Ezzel a lassú szárítással semmit nem veszítenek a színükből. 

szaritott_narancskarika.jpg

 

 2. Szárított narancshéj

 

Mielőtt a narancsot felvágjuk, nézzük meg, hogyan tudjuk a legtöbb formát kivágni belőle. Az én csillagom nem volt túl nagy, ezért négyfelé vágtam a narancsot, minden negyedből éppen ki tudtam szúrni egy csillagot. Ha nagyobb a forma (vagy kisebb a narancs), akkor inkább csak harmadoljuk.

 

formák kivágása narancshéjból

Száradáskor hajlamosak a csillagok csúcsai pöndörödni, én egy használaton kívüli csuhéból font lábtörlőre szurkáltam fel őket (kifeszítve szegényeket), de mehet bármire, amiben a gombostűk megállnak (kartondoboz teteje vagy oldala, parafatábla, hungarocell). Az sem baj, ha alulról is éri a levegő, ne fektessük le teljesen.

narancshéj szárítása

 

3. Mécsestartó narancsból

A narancsot vágjuk kétfelé, a belsejét kaparjuk ki. (Előbb a szélén egy éles késsel körbementem.)  Nézzük meg, melyik felén áll szebben, az lesz az alja. A felső részen belülről szúrjunk ki szív- vagy csillagformát, ha még látványosabbnak akarjuk, akkor egy szívószállal kicsi lyukakat is. (Azt lehet akár az alulra eső részen is.)

 

mécsestartó készítése narancsból

Szegfűszeggel is megszurkálhatjuk, így illatos is lesz, nemcsak szép. Már elkészíteni is egy élmény volt. :)

 

Mécsestartó narancsból

 

Mécsestartó narancsból

 

 Ebben a videóban részletesen megnézheted az elkészítés menetét, bár én nem pontosan úgy csináltam, ahogyan mutatják, de a végeredmény ugyanaz.

 

Ha te magad is szeretsz kreatívkodni, varrni vagy ékszereket készíteni, érdekelnek alapanyagok és inspirációk, iratkozz fel hírlevelünkre, így mindig időben értesülsz az új bejegyzéseinkről és híreinkről.

hirlevel_feliratkozas.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ekszerstart.blog.hu/api/trackback/id/tr1416249588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása