ékszerkészítés és egyéb ügyességek

Ékszerstart

Ékszerstart

Így fehérítsd ki a barna héjú tojást!

2018. március 19. - Cs. Andi

Ma átnéztem a gyűjtögetett tojásaimat, és húsvéti hímes tojásnak bizony elég tökéletlenek. A nagyok túl barnák és foltosak, a szép fehérek túl kicsik. A nagyságon változtatni nem tudok, de a barnák még esélyesek, szerencsére egy ügyes trükkel ki lehet őket fehéríteni. Nem mindegyik hímzési mód követeli meg a hófehér tojásokat, hagymahéjjal festve épp hogy az eleve kissé barnák lesznek a legszebbek, de a bolti tojásfestékek (különösen sárga, kék, zöld színek) és a dekupázsolt vagy a filccel festett minták, írások is a fehér tojáshéjon mutatnak a legszebben.

tojasszokites1.jpg

 

 

Barna héjú tojás kifehérítése

 

A megvalósítás menetét még tavaly olvastam Kiss Emese blogjában, de ő kifújt tojásról ír, akkor nem volt kedvem kísérletezni, hogy vajon főtt tojásnál is működik-e ez az ecetes vízben áztatás, de most utánajártam a dolognak.

 

 A tojásokat megmostam és megfőztem kemény tojássá, mi általában ezeket hímezzük meg, ilyet adunk a fiúknak a locsolásért. A forró tojást azonnal áttettem forró víz és 10%-os ecet 1:1 arányú keverékébe, annyiba, hogy teljesen ellepje. (A víz az volt, amiben főztem. :) ) Ezt ismét forráspontig melegítettem, akkor kikapcsoltam és ebben hagytam kicsit hűlni. Amikor már nem volt nagyon forró, és meg tudtam fogni a kezemmel, langyos folyó víz alá tartva egyszerűen ledörzsöltem a héjról a fellazult barna réteget. Visszatettem, ismét ázott 1-2 percig, ismét dörzsölés. Dörzsölni a végtelenségig lehet, de amikor már nem látszik különbség a kivett, ledörzsölt és a még dörzsöletlen tojás színe között, akkor már nem érdemes tovább koptatni.

tojasszokites.jpg

                   Ugyanaz a három tojás szőkítés előtt és után

 Nagyon vékony héjú tojásokkal ne is próbálkozzunk, mert az eljárás még jobban elvékonyítja azt. Még a kemény héjút se hagyjuk feleslegesen benne az oldatban, mert az ecet úgy kivonja a kalciumot belőle, hogy teljesen felpuhul. Ha a tojás nagyon barna és eléggé vastag héjú, akkor érdemes még egyszer forráspontig hevíteni.

Ezután már lehet dekorálni kedvünk szerint.

Kifújt tojásokkal ugyanígy működik, akkor is forráspontig melegítjük a víz és ecet 1:1 arányú keverékében, aztán langyosan ledörzsöljük a barnaságot, de ott tényleg nagyon óvatosak legyünk, a meglazult s üres héj még finomabb bánásmódot igényel. 

 Ha te magad is szeretsz kreatívkodni, varrni vagy ékszereket készíteni, érdekelnek alapanyagok és inspirációk, iratkozz fel hírlevelünkre, így mindig időben értesülsz az új bejegyzéseinkről és híreinkről.

hirlevel_feliratkozas.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ekszerstart.blog.hu/api/trackback/id/tr1616249684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása