ékszerkészítés és egyéb ügyességek

Ékszerstart

Ékszerstart

10 csomózási technika, amit érdemes megtanulni

2017. október 22. - Cs. Andi

Ti ismeritek a különféle csomózási technikákat?  Nem a kézimunkázásban és az ékszerkészítésben használtakra gondolok, hanem azokra, melyekre a mindennapi elfoglaltságaink során lehet szükség.

csomozási technikák

 

Már nem emlékszek, hogyan került hozzánk egy baromira széles, de rövid kötött pulcsi, senkire nem volt jó még a rokonságban sem, amolyan Danny DeVito alkat passzolt volna hozzá.

Annyira tetszett nekem a színe is, a tapintása is, hogy nem volt szívem kidobni, ezért elkezdtem szétszedni, és meg is beszéltem egy ismerős nénikével, hogy horgol nekem belőle 4 székpárnát a rusztikus (örökölt) székeimhez. Akkor ért a csalódás, amikor bontani akartam, kiderült ugyanis, hogy egy szál oldaltól oldalig tart, tehát csak 1 m-es fonaldarabokat kapok. Mondta a néni, hogy ez nem gond, kössem össze a szálakat, ő azt majd szépen a fonákoldalra dolgozza el, észre sem fogom venni. Én bontottam, csomóztam  szorgalmasan, majd vittem neki nagy büszkén, hogy milyen ügyes vagyok, pulcsiból fonalat alkottam.

 Nézi a gomolyagot: 

-Mit csináltál te lány? Milyen csomók ezek?

-Hát rendes csomó, kétszer is megkötöttem, jó erősen, nem fog az kibomlani!

Fogja, egyetlen laza mozdulattal széthúzza.

-Hát takácscsomóval kellett volna megkötni! Ez semmit nem ér!

-Miért nem tetszett mondani, hogy úgy kössem? 

(Esetleg fogalmam sem volt, hogy mi is az a takácscsomó.)

 

Hát szegénykém az egészet átcsomózta nekem.  Aztán pedig a székpárnákat is elkészítette, Isten nyugosztalja!

 

És hogy ti ne legyetek ennyire ügyetlenek  csomózás-terén, hoztam egy tuti hasznos videót, ami 10 féle csomózást mutat be, igaz, hogy oroszul beszélnek benne, de úgyis a kép a lényeg. Nekem a 3. a kedvencem, néhány egyszerű mozdulattal akár mutatós virágcseréptartót is tudsz készíteni a balkonra.

 Ha te magad is szeretsz kreatívkodni, varrni vagy ékszereket készíteni, érdekelnek alapanyagok és inspirációk, iratkozz fel hírlevelünkre, így mindig időben értesülsz az új bejegyzéseinkről és híreinkről.

hirlevel_feliratkozas.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ekszerstart.blog.hu/api/trackback/id/tr1816249494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása